Kişinin yaşadığı toplum içinde değeri olan , yetenek, iktisat ve öteki davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyönetmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara gereğince insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğkârme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok teşhismı mimarilabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:
“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına akla yatkın ) bileğkârme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık gereğince;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğkârtirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğkârme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç ana öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tüm kültürler bağırsakin bire birdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme bağırsakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre gereğince bileğkârebilir, ancak sürecin doğkakımı bileğkârmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birkötü filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna üstüne farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçün teşhismı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğkârikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içinde eğitime üstüne temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğkârikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.
Eğitim bilimi, sima bağırsakin ömür boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere akla yatkın olabileceği kabil istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin kârletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kabil gelişigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, terbiye merkezleri kabil mekânlarda verilen terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Kısaca terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye başlamak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belli bir plan ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise bizatihi gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir yöntem olarak ele aldatmaındığında ise terbiye sisteminin üç ana ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Referans; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Süreç; mektep içinde meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, izin, test sonuçları kabil matlup davranış bileğkâriklikleridir.